innerBG
076-5294441 076-5294441

תערוכות

ניב בן דוד

מחווה לצלם רוברט מייפלת'ורפ - Robert Mapplethorpe

במהלך הלימודים התוודע ניב לצילומיו של רוברט מייפלת'ורפ, וכמחווה לעבודותיו ביצע סדרת צילומי שחור לבן עם דגש על תאורה ניגודית והתבוננות אינטימית מוקפדת באוביקט. מייפלת'ורפ צילם במצלמות בפורמט גדול להשגת חדות מקסימלית נושאים כגון ערום גברי ונשי, דיוקנאות ופרחים בגישה קלאסית הלקוחה מתולדות האמנות, ברגישות פנטסטית לתאורה, חדות ומקצועיות.

ניב בן דוד, קורס צילום, פברואר 2015

הילה איטח

מים - מקור החיים. היסוד הראשון, זה שהיה קיים עוד בבריאת העולם, לפני שנפרדו לשמים וארץ. התכונה המדהימה של המים היא היכולת שלהם להשתנות ולהתאים את עצמם. הם עדינים ורכים, אך בהתמדתם יכולים לשבור סלע. הם זורמים על פני מכשולים, אך יכולים לעצור בקפיאה מושלמת. הם בתהליך התחדשות מתמיד שמרווה את העולם, אך כזה שגם יכול גם לזרוע הרס.
באסטרולוגיה יסוד המים הוא היסוד של עולם הרגשות וכמו המים הוא אינו ברור ואחיד - לעיתים הוא שקט, מאפשר צמיחה והתחדשות ולעיתים הוא סוער, בוער, מתעתע.

עבורי, הפרויקט מהווה למעשה בחינה של תנועת המים. בהתקרבות כמעט מיקרוסקופית ניסיתי ליצור חווית ההתבוננות בתופעת ערבוב צבע בנוזל. זוהי עבודה סימבולית המשתמשת באמצעים ויזואליים לביטוי עולם פנימי ותחושות אישיות.

צולם בעדשת מאקרו 90 ובעזרת שלט. מה שמיוחד בצילום דרך מים זה שמלבד נקודת הפוקוס של המשטח שעליו הטיפות, והטיפות עצמן - פתאום מתגלה נקודת פוקוס חדשה שהיא ההשתקפות דרך המים.

הילה איטח, קורס צילום, אוגוסט 2015

עומר קורן

הפרויקט עוסק בנושא מקצועות של בעלי מלאכה שהולכים ונעלמים מהעולם. עומר צילם אנשים עוסקים במלאכה בהתמקדות בידיים העובדות. המושג עצמו 'בעל מלאכה' – עובר מן העולם. המלאכה המקצועית היא פרי צבירת נסיון טכני, יצירתי ואומנותי רב שנים וייחודית לעוסק בה. כאשר לעיתים קרובות בעל המלאכה הוא גם בעל העסק עצמו.

"בחרתי בנושא הזה מכיוון שאני חושב שיש משהו מאוד יפה אנושי ויצירתי בכל העבודות האלה שאט אט עם הזמן ה ייעלמו ויפנו את מקומן למחשבים ומכונות, נקווה שהרגע הזה לא ימהר להגיע".

בעבודות ישנה התרפקות על העבר גם מבחינת אופי הצילום, בכדי לבטא את הפשטות עומר השתמש בתאורה טבעית ללא תוספת פלאש או תאורות מלאכותיות. מפליא, אך בהתבוננות בתמונות כבר היום קשה לנו לזהות חלק מהמקצועות הללו.

עומר קורן, קורס צילום, יוני 2015

אלדד אלמקייס

במסגרת פרויקט גמר בקורס צילום מתבקשים הלומדים להציג סדרת צילום בנושא נבחר: צילום תעודי בנושא חברתי, צילום רחוב, צילום מבויים, צילום אמנות, צילום פרסום, אירועים ועוד.

הפרויקט של אלדד אלמקייס עוסק בפערים בחברה הישראלית ובכלל.

"האתגר היה לקחת פער רעיוני ולהעביר אותו דרך התמונה בצורה פיזית תוך שמירה על אסתטיקה בתמונה ועל המוטיב של עומק שדה קטן.

אני חושב על הפרויקט גמר החל מהיום הראשון של הקורס. מה הנושא אותו ארצה להביע. איך אוכל לשלב אותו עם הזמן, עם הציוד הדל שברשותי, ועם הידע ההכרחי שניתן לי במהלך הקורס.

היה חשוב לי למצות כמה שיותר בתהליך. החל משלב הרעיון, ההפקה, העריכה ועד קבלת ההחלטה שזהו, התמונה יצאה בדיוק כמו שרציתי שתצא.
יכולתי גם לצאת לצלם דוקומנטרי, אבל האתגר היה ליצור- לקחת רעיון מאפס ולבנות אותו למשהו שיראה מספיק מקצועי, ומספיק רציני כדי שיעביר מסר הלאה. ותתפלאו, עתיד בצילום אפילו לא קסם לי.

אז ניגשתי עם כל החוסר ביטחון שלי למצלמה, לתוכנת העריכה, ופשוט נגעתי. פשוט התחלתי. טעיתי, ותיקנתי, מצאתי את היצירתיות עוד בשלב ההפקה, מציאת המצולמים והבימוי שלהם. המסר שרציתי להעביר היה חד וחשוב מידי בשביל שאתייאש.

לדעתי, כל דבר שתגעו בו בחיים חייב להיות בעל ערך מוסף. אחרת איזו אנרגיה תהיה לכם לעשות אותו? תיגשו אליו עם מלוא הביטחון על התוצאה. תהיו אמיתיים עם הרעיון שלכם. תחפשו את הדרך הכי יצירתית לעשות אותו ותאהבו את התהליך כי אין לכם שמץ של מושג מה זה יעורר בכם. אני גיליתי את ייעודי בחיים. יש סיכוי שזה יקרה גם לכם בהצלחה!"

אלדד אלמקייס, קורס צילום, יוני 2015

עבדאללה אבו טאחון

הפואטיקה של המאקרו.
הדבר שאני הכי אוהב בצילום זה להיות מופתע, לראות דברים בתמונה שלא ניתן לראות בעין בלתי מזוינת –מהאבקן של הפרח הקטן ביותר עד עין היתוש. ניסיתי לגלות פרטים אלו בעצמי. תחילה השתמשתי בעדשת 18-300 מקרו של סיגמה, אבל לא הייתי מרוצה מהתוצאות. חיפשתי את האפשרות להתקרב מאוד לאובייקט, להיכנס בתוכו ממש, לגלות את נפשו. כך הגעתי למסקנה שאני צריך עדשה רחבה.

עם העדשה החדשה (Nikkor 105mm f/2.8G ED IF AF-S VR) התוצאות לא איחרו לבוא: היום אני מסוגל לגלות את נבכי האובייקט ולהוציא את הפואטיקה שבו.

האתגר בצילום מאקרו גדול כיוון שגורמים רבים באים לידי ביטוי מוגבר: כל משב רוח קטן או שינוי בעוצמת האור יכולים לפגוע בתוצאה. אך כגודל האתגר כך גודל הסיפוק. האפשרויות בלתי מוגבלות, העבודה רבה ותהליך הלימוד מתמשך כל הזמן. זה מבטיח לי שלא אשתעמם בקלות מצילום המאקרו.

עבדאללה אבו טאחון, קורס צילום

הצטרפו אלינו

בשל ריבוי הפניות, נא מלאו פרטים בטופס בעמוד זה או שלחו מייל: arti.academy@gmail.com

  • ארטי ביה"ס לעיצוב, אמנות ומדיה
  • מספר ישיר: 076-5294441
  • arti.academy@gmail.com
  • פנחס רוטנברג 87 , רמת גן

הוקם ומופעל באמצעות מערכת operation logo על ידי בזק בינלאומי